Saturday, October 10, 2009

TIPS KESETIAAN UNTUK PASANGAN ANDA..

Mengertilah
Pahami dan mengertilah segala keadaan yang sedang menimpa pasangan anda, baik dalam keadaan senang/putus asa. Jangan pernah memperburuk suasana hatinya ataupun menyalahkannya ketika ia sedang mengalami nasib buruk. Jangan meninggalkan dia dan tetap setia di dalamnya, maka pasangan anda akan semakin mencintai anda.

Jadilah penghibur baginya
Bila pasangan sedang sedih atau terluka hatinya, maka hiburlah dia, kerana cinta Anda akan memberikan penghiburan dan penguatan bagi pasangan Anda.


Terima Seadanya
Dalam hubungan, jangan mencemari hati dan cinta dengan banyak tuntutan. Jangan banyak mengeluh kepada pasangan, tapi ucapkan syukur dalam setiap menghadapi kekalutan hidup.

Jangan takut kecewa
Kebanyakan orang selalu ingin senang terus, dan menghindari rasa kecewa, padahal masih banyak sisi hidup yang harus dipelajari. Ada kalanya, Anda harus merasa kecewa kepada pasangan Anda, seperti adanya pertengkaran yang membuat Anda terluka hati. Namun, tidak perlu takut menghadapinya, kerana luka-luka kecil itu akan menambah kedewasaan diri. Cintalah yang akan memberikan semangat hidup untuk bangkit dari kekecewaan. Untuk itu, setia kepada cinta, jangan takut jika harus merasa kecewa.

Tunjukkan sikap ‘kesetiaan’
Padukan perkataan dengan sikap yang menunjukkan bahawa Anda tetap setia kepada cinta pasangan Anda. Semua itu membuktikan dalam hubungan terdapat kejujuran dan kepercayaan antara satu sama lain, dan dengan demikian Anda berdua akan sama-sama menikmati buah kesetiaan tanpa perlu khuatir dengan kebohongan.

No comments:

Post a Comment